De: From Admin To You <hkl@edomfbank.com> Objet: ***SPAM*** Re:Yours Date: 7 mai 2014 13:09:57 UTC+2 À: undisclosed-recipients:; Répondre à: jamesudojms@aruba.it Dear, My name is James Udo Petersson, the elder son of Mr.Tony Redman Petersson of Zimbabwe.This might be a surprise to you about where I got your contact address,I got your address from the business bureau. So I decided to contact overseas firm,or a private Individual that will assist me to move this money out of South Africa.As an asylum seekers we are not allowed to operate any Bank account within South Africa. We have agreed to offer you 25% of the total sum for your assistance,while 75% will be for me and my family to invest in your country. Kindly get back to me for further discussions. Tel+ 27-84-459-3138 E-mail: jamesudojms@aruba.it Thanks and God bless. Yours Faithfully Mr. James Udo Petersson. |
Reçu par Marlène Biton le 7 Mai 2014. Un exemple d'une escroquerie nigérianne. Le schéma est le suivant : - j'ai du fric mais il est bloqué. - tu m'aides à le sortir et je t'en donne un beau paquet, ici 25% d'un montant non spécifié. - comme je suis fauché pour le moment, il faut que tu m'avances les billets d'avion, les frais d'avocat... Une fois l'avance faite le mirage disparait. Trop simple. Parmi les erreurs formelles contenues dans le mail, je relève un point intéressant : - si le numéro de téléphone pointe bien l'Afrique du Sud, pourquoi utilise-t-il un compte courriel basé en Italie ? |